زویا پیرزاد نویسنده و داستان نویس معاصر در سال 1330 در آبادان به دنیا آمد ، در همان جا به مدرسه رفت و در تهران ازدواج کرد و دو پسرش ساشا و شروین را به دنیا آورد.
در سال 1370 ، 1376 ، 1377 سه مجموعه از داستانهای خود را به چاپ رساند.
” مثل همه عصرها ، طعم گس خرمالو و یک روز مانده به عید پاک” مجموعه از داستانهای کوتاهی بودند که با نثر متفاوتی خود مورد استقبال مردم قرار گرفتند.
اولین رمان بلند زویا پیرزاد ، با نام : “چراغ ها را من خاموش می کنم ” در سال 1380 به چاپ رسید . این کتاب با نثر روان و ساده ای که داشت جایزه های بسیاری را دریافت کرد …. از جمله : برنده جایزه بهترین رمان سال 1380 پکا … برنده جایزه بهترین رمان 1380بنیاد هوشنگ گلشیری و برنده لوح تقدیر جایزه ادبی یلدا در سال 1380.
داستان کوتاه ” طعم گس خرمالو ” هم برنده جایزه بیست سال ادبیات داستانی در سال 1376 شد.
زویا پیرزاد دو کتاب هم ترجمه کرده است : ” آلیس در سرزمین عجایب ” اثر لوییس کارول و کتاب ” آوای جهیدن غوک ” که مجموعه ای از شعرهای آسیا….

به اشتراک بگذارید

3 دیدگاه

  1. با سلام . مثل سابق هم وبلاگ قشنگی داری و هم محتواش خوبه . من يه لوگوی شما رو گذاشتمش توی وبلاگم اگه خواستی شرمنده کنی ممنون !

  2. با سلام شما مرا نميشناسيد اما همين قدر بدانيد در فراز و نشيب زندگي به جايي رسيده ام كه بايد خانم پيرزاد را پيدا كنم لطفا اگر آدرس الكترونيكي يا هر نشانه ديگري از او داريد يا كسي را مي شناسيد كه ممكن است از ايشان نشانه اي داشته باشد به من معرفي كنيد متشكرم

  3. سلام خواهش می کنم اگر کسی آدرس الکترونيکی خانوم ژيرزاد را دارد يا من تماس بگيرد

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.