اگر ۴ رکن اساسی آهنگ (Melody), شعر, (Lyric) تنظیم (Compose) و صدای خواننده (Vocal) را در ساخت و اجرای یک ترانه به عنوان وجوه اصلی ترانه در نظر بگیریم , سیاوش قمیشی تنها هنرمندی ست که هر۴ وجه ترانه اش با دیگر فعالان موسیقی پاپ (Popular) ایران متفاوت است.
سیاوش قمیشی (متولد ۱۳۲۴-۱۹۴۵ در اهواز و بزرگ شده در تهران ) آهنگساز, شاعر, تنظیم کننده و خواننده ای ست که در بین عموم به عنوان خواننده و برای خواص به عنوان آهنگساز و خواننده اعتباری ویژه و متفاوت دارد. نخستین وجه و شاید مهم ترین وجه تفاوت آثار سیاوش قمیشی در ملودی هایش نهفته است. ملودی هایی بسیار متأثر از موسیقی کلاسیک (اصیل) ایران و در عین حال مبتنی بر آکورد های غیر معمول و کاملأ غیر ایرانی که ترکیبی عجیب و درخشان را از موسیقی ایرانی و غربی در قالب ترانه های پاپ (Popular) به وجود آورده است و همچون مهری برجسته, برداشت ناب سیاوش قمیشی را از هنر ایرانی با اشرافی جامع بر انواع موسیقی غیر ایرانی به نمایش می گذارد. در بیشتر آهنگهای ساخته سیاوش رگه هایی روشن و قوی از موسیقی ایرانی را می توان یافت که گرچه روایت جز به جز موسیقی ردیفی ایران نیستند اما به خوبی حس ایرانی بودن را حتی در ذهن شنونده ی غیر حرفه ای متبادر می کنند و این هنر اوست که با گریز آگاهانه از تکرار سنتی و نخ نما, ملودی های ظریف ایرانی را همچون تارهای طلا بر پیکره ی ترانه اش می بافد. با کمی دقت در آلبوم های سیاوش میتوان بسیاری از برداشت های آزاد وی را از موسیقی کلاسیک ایران به وضوح مشاهده کرد. در واقع سیاوش قمیشی و هم نسلان موفقش آموزش موسیقی را از کودکی به طور خودآگاه یا ناخودآگاه با موسیقی ناب ایرانی شروع کردند. شنیدن روزمره ی اجراهای بسیار موثق و اصیل از بزرگان موسیقی ایران در سالهای ۱۳۲۰و۱۳۳۰ از رادیو تهران تجربه ای تکرار نشدنی برای هم نسلان سیاوش به عنوان کودکان آن روزگار و بزرگان آینده موسیقی نوین ایران بود که به مرور پس از آشنایی با حوزه های دیگر, موسیقی عملی را از طریق مراجع و منابع کاملأ جدا آموزش دیده وتجربه می کردند.
سیاوش قمیشی خود سالهای ۱۹۷۰ را در انگلستان (مهد موسیقی راک) گذرانده و آموزش موسیقی دیده است. موسیقی گروههای بزرگ غربی و شرایط زمانی – مکانی فعالیت آنها را از نزدیک درک و لمس کرده و آثارشان را عملا مشق و اجرا نموده است. این آمیختگی عملی با موسیقی روز دنیا در کنار ذهنیت و ناخودآگاه انباشته از ملودی های موسیقی ایران, زمانی که منشا خلق هنری قرار گرفتند ترکیبی نو و بدیع از ملودی و هارمونی را پدید آوردند که پیشتر همانندی نداشت. از این روست که موسیقی سیاوش قمیشی را یکی از بهترین نمونه های هنر هم نسلانش می دانیم. او با برداشت ویژه اش از انواع موسیقی و با توجه کامل به موزیک روز دنیا به ویژه در حیطه ی پروگرسیو تنظیم, صداسازی و میکس به مرز نوآوری و خلاقیتی کامل رسیده و در بیان خود قوام ودوام یافته است. همکاری با تنظیم کنندگانی آگاه و خوش ذوق (که بعضا با وجودی که ایرانی نیستند, توانسته اند با موسیقی ایرانی ارتباط برقرار کنند) و نکته سنجی شخص سیاوش در استفاده ی آگاهانه و هوشمند از صداسازی های الکترونیک و ساوند افکت های عجیب و بجا در تنظیم قطعاتش, به موسیقی او تنوعی خاص و رنگارنگی منحصر به فردی بخشیده است که موزیکالیته ی ترانه های او را به گونه ای بهتر و جذاب تر نمایان میکند. از لحاظ شعری, ترانه هایی که سیاوش برای کار انتخاب میکند چند ویژگی اساسی دارند که مهم ترین آنها سادگی و روانی کلام و دوری از پیچیدگی های معماگونه ی شعری است.
سیاوش از دیرباز علاقه ای به استفاده از کلام روشنفکر مأبانه و غیر مردمی نداشته است و با انتخابی آگاه, به دام ابتذال ناشی از ساده پسندی و بی هویتی هم نیفتاده است. فضای ترانه های او فضایی روشن و امیدبخش است, به دور از سایه های خاکستری و سیاه رایج در ترانه ی نوین ایران.
اعتراض موجود در ترانه های انتخابی او هم نوع با موسیقی ای, اعتراضی سیاه و خمود نیستو از تلخی و شیرینی توأم برخوردار است. جالب این که متقابلأ در کارنامه ی هنری سیاوش به هیچ رو با ترانه های بی معنی و سبک سرانه هم مواجه نمی شویم. شادترین ترانه های او, نه در کلام و نه در موسیقی به مرز انحطاط و ابتذال نزدیک نمی شوند و شعر و موسیقی ترانه های شاد او هم ا ز حدود تشخص, حجب و آبرومندی مأخوذ به حیا بیرون نمی روند. مضامین ترانه های سیاوش عموما مضامین و موضوعات عاطفی در حوزه زندگی فردی و اجتماعی اند و”عشق, زندگی و حرکت” در این میان نقش محوری و کلیدی دارند و داستان هر ترانه هم غالبأ با پایانی روشن و امید بخش همراه است. سیاوش در شناخت و کشف ملودی پنهان در شعر استعدادی خداداد دارد و با قوه ی درک ریتم بسیار خوب, ضرب آهنگ مناسب شعر و ملودی را برای کارش می یابد. به همین دلیل, در آلبوم هایش همه نوع ترانه با ریتم های گوناگون شنیده می شود, تنوعی که شنونده را دچار ملال ناشی از یکنواختی آلبوم نمی کند. او در اجرای ترانه هایش صاحب سبکی مشخص است. آشنایی عمیق با ملودی و تنظیم ترانه ای که آهنگ آنرا بر مبنای توان حنجره و نقاط ضعف و قوت صدای خود ساخته و ویژی های خاص صدایش اعم از تونالیته و موزیکالیته ی صدا, نتیجه ی خوانندگی اش را بسیار درخشان و پر ثمر کرده است. صدای زخمی و خش دار, آمیخته با تحریرها و غلت ظریف آواز ایرانی جملات آهنگین را با صمیمیت و احساسی ژرف و بی غش می خواند که گویی شعر و آهنگ تنیده بر هم, از جان خواننده بر می آیند و بر دل شنونده می نشینند. به جرأت میتوان گفت هیچ آهنگسازی در موسیقی ترانه ی نوین ایران, در طی سی سال گذشته همانند سیاوش قمیشی حرکتی رو به جلو و کمال طلب با حفظ و افزایش روز افزون تعداد مخاطبان نداشته است. ترانه های سیاوش قمیشی (ترانه به معنای جمع آهنگ و شعر و صدا) مخاطب عام دارد و این عمومیت به ویژه در بین جوانان دیده می شود. شاید او تنها آهنگساز/خواننده ای ست که هر چه بیشتر کار میکند مخاطبان و علاقه مندان جوان تری پیدا می کند و به زبان موسیقی به جوانان, زندگی, عشق و نشاط می بخشد, همچون دوستی همسن در خلوتشان میخواند و مانند پدری مهربان سنگ صبور درد های جوانی شان می شود. همه ما – نسل بعد از انقلاب – در داخل و خارج کشور با صدای سیاوش قمیشی زندگی کرده ایم , عاشق شده ایم, گریسته ایم, خندیده ایم و نفس کشیده ایم. با او بوده ایم و او با ما بوده است.
موسیقی و صدای سیاوش همچون زندگی اش ساده, روان و بی پیرایه است و به سادگی در ضمیر پاک جوانان می نشیند و شاید از این روست که جوانان بسیار دوستش می دارند چرا که جوانی مظهر سادگی و یکرنگی ست. سیاوش قمیشی مانند سرزمین زادگاهش انسانی آفتابی است, آفتاب وجودش بی غروب باد.
دانلود آلبود بی سرزمین تر از باد
برای گوش دادن به آهنگها این خواننده می توانید به آدرسهای زیر مراجعه کنید
آهنگ ۱ | آهنگ ۲
مرجع: سایت سیاوش قمیشی

به اشتراک بگذارید

150 دیدگاه

  1. سلام طاها جان… بابا اين پرشين تولز که اکانت مي خواد! من ندارم… ولي براي سوال ۱، که مي خواستي قسمتي از يک متن ظاهر بشه، موقعي که مي خواي يه مطلب بفرستي تو وبلاگ، اون پايين صفحه يه کادر داره تحت عنوان Excerpt، اونجا مي توني دو سه خط از مقاله رو بنويسي و براي نمايش اون هم از تگ مي توني استفاده کني 🙂 …

  2. سلام. من از اين آلبوم جديدش هم خوشم اومد، البته نظر همه اين نبوده… آهنگ لعنت خيلی باحاله، شعرش حرف نداره… امروزيه.

    • من نه از صدای ضعیفش خوشم میاد و نه از ملودی های ساده تکراری ترانه هاش. تعجب می کنم این همه طرفدار.. البته شعرهایی که انتخاب می کنه به نسبت دیگر خواننده های پاپ ایرانی از سطح بالاتری برخورداره

  3. جالبه. روزگار بامزه ايه. عده ای آهنگهای عاشقانه ميخونند بی آنکه تجربه ای کرده باشند

  4. salam aghaye ghoishi omedvaram har ja ke hasted movafagh va salamat bashed vaghean demeton garme man mohsen 20 sale az ahvaz hastam hamen tor ademe bede merse khodahafez محسن البوشوکه dosdare hameshege shoma mohsen

  5. سلام من عاشق سیاوش قمیشی هستم ولی یک بیوگرافی از مسعود فردمنش می خواهم

  6. چند تا از آهنگ های آلبوم جدید سیاوش روی این سایت هست http://web.1asphost.com/nevisande/ بقیه اش رو هم قراره به زودی بذارن ، برای کسانی که هنوز موفق به پیدا کردن سي دي اون نشدن خيلي خوبه ! خوبشاينه كه سبه و زود دانلود ميشه كيفيتشم بد نيست

  7. سلام عزیزان من هر جای دنیا که هستید امیدوارم حالتون خوب باشه
    من سیاوش قمیشی رو خیلی دوست دارم و عاشق اونهائی هم هستم که اونو دوست دارن . از راه دور همه شما رو میبوسم و براتون آرزوی تندرستی و سلامتی رو دارم .

  8. با سلام مجدد میخوام برای همه دوستداران قمیشی یه جوک بگم :
    یه روز یه لر میره ساندویچی و میگه برام یه ساندویچ بگیر . یارو میگه چی بگیرم ؟
    لر میگه چی داری ؟
    – بندری بذارم ؟
    – نه ، خطیر بنه لنگش کن .
    میدونم خیلی بی مزه بود ولی به خوبی خودتون ببخشید دیگه .

  9. مگه میشه که چشامو ببندم همه شب بدون تو
    مگه میشه آواز بخوونم همیشه بی یاد تو
    اگه تو بری زپیشم من یه برگ تنها میشم
    که تو چنگ باد سنگین میرم هر گوشه ای غمگین
    مگه میشه که تو رو ببرم زخاطر خویش
    مگه میشه عشق پاکت نزنه به قلب من نیش
    اگه تو بری زپیشم من یه یاد مرده میشم
    که واسه تموم دنیا میشم بوی خواب و رویا
    مگه میشه که پرستو پر نگیره سوی خونه
    مگه میشه یه کبوتر بمونه بی آشیونه
    اگه تو بری زپیشم من یه شمع سوخته میشم
    که واسه یه نور زیبا می سوزم بی کس و تنها
    مگه میشه یاد ریحون توی خاطرم نباشه
    مگه میشه بوی ریحون توی سینه ام نباشه
    اگه تو بری ز پیشم من یه ابر تیره میشم
    که با یه صدای رعدم می باره تمام اشکم

  10. عسل بانو
    عسل بانو تو رفتی از کنارم
    زبعد رفتن تو بی قرارم
    عسل بانو نشد از عشق نابت
    شب تیره شود چون روز پاکت
    عسل بانو من دل به تو بستم
    تو پرواز کردی رفتی زدستم
    عسل بانو طلوع کن در نگاهم
    شبی روشن گذر کن به خوابم
    عسل بانو بیا در وقت باران
    ببار چون برف سنگین زمستان
    عسل بانو برایم قِصه هستی
    نه آن نقش کریه َغُصه هستی
    عسل بانو تو مفهوم هر سلامی
    به یک نکته معنای هر کلامی
    عسل بانو بوی بارانم تو بودی
    عسل چشم و عسل گیسوم تو بودی

  11. آلبوم بی سرزمین تر از باد عالیه ولی فقط به سلیقه ما جوونا میخوره !!!

  12. ما هم سياوش رو دوست داريم هم دوستدارن سياوش رو. ادامه بديد.موفق باشيد.

  13. سلام سياووش جون
    ما همه طرفدارانت هستيم و از صمیم قلب ستایشت می کنیم .
    راستی عزیزم ایمیل شخصی ام رو بالا نوشتم منتظرم که برام ایمیل بزنی…
    دیگه وقتتو نمی گیرم فقط بدون که منتظرم
    از طرف یکی از عاشقان صدات

  14. واقعا متاسفم واسه خودم که اسمم سامان هستشُ چون اون آشغال پايينی هم اسمش سامانه.
    کسی که از سياوش خوشش نمی آد سرطان بگيره بميره الهی اگه په توی وب سيايت ويا وبلاگ سياوش قميشی عزيز بذاره.
    بدبخت بيچاره تو هنوز خيلی مونده تا سياوش رو بفهمی …

  15. سادگی ، زیبائی در اهنگهای سیاوش واز همه مهتر به دل نشستن آن باعث جاودانه شدن آهنگها شده است و آنچه رسالت هنر میباشد را انجا م داده است.

  16. آقای قمیشی شما با این کار به تمام ما حال دادید.
    البته من دوست ندارم شما از اون سبک قدیمی خود که آهنگهای آرامی چون تاک و پرنده های قفسی و… بیرون بیایید.
    این موضوع را گفتم چون دو سال است آهنگهای آرام کمتر می خونید و من و دوستانم به عنوان جمعی کوچک از طرفداران شما دوست داریم به آلبوم های جدیدتا آهنگ آرام نیز بیشتر اضافه کنیدمثل عسل بانو
    البته منو ببخشید که دارم از شما انتقاد می کنم ولی این را بدونید شما را خیلی دوست دارم.

  17. سلام .لطفا اگه ميشه اهنگ برای دانلود برام بفرست. از اهنگ های سياوش. متشکرم.

  18. با سلام
    چندوقت پیش خبری رسید که گفته شده بود
    قرار است شما {سياوش قميشي} به ايران بياييد.
    ولی خبر ديگری به گوش ما خورد که خبر ديگری راتکذیب کردو به مسايل امنيتی شما را به ايران راه نمی دهند.
    آيا اين خبر درست است يا نه؟
    اگر درست است در همان قشم برگزار ميشودو زمان آن چه روزی است؟
    يا اين خبر شايعه ای در ميان مردم است؟
    لطفآ جواب را به ايميلی که در بالا درج شد
    بنويسيد و بفرستيد.
    با تشکر از شما و همکاران خوب شما…
    نيلوفر

  19. سلام عرض میکنم خدمت مدیریت سایت
    من امیر
    میخواستم از ایران اگر چه دورم از اقای سیاوش قمیشی میخواستم براشون سلامی عرض کنم و بگم که از خواننده های مهبوب من هستند
    واز مدریت سایت خواهش میکنم اگه با اقای سیاوش قمیشی ارتباط نزدیکی دارن بهشون بگن که اگه میتونن لطف کنن برا من یه میا بزنن
    مرسی

  20. سلام عرض میکنم خدمت مدیریت سایت
    من امیر
    میخواستم از ایران اگر چه دورم از اقای سیاوش قمیشی میخواستم براشون سلامی عرض کنم و بگم که از خواننده های مهبوب من هستند
    واز مدریت سایت خواهش میکنم اگه با اقای سیاوش قمیشی ارتباط نزدیکی دارن بهشون بگن که اگه میتونن لطف کنن برا من یه میل بزنن
    مرسی

  21. با سلام
    از سياوش گفتن شايد کار من نباشد
    ولی عشقی را در صدايش و اشعارش يافتم که مرهمی برآتش درون سينه ام بود
    کاش می شد نگاهت را کشيد
    داغ صدايت را چشيد
    کاش ميشد با نگاه مست خويش
    شبنمی
    شاخ گلی
    از نگاه تو چيد………………..
    و مثل هميشه شعری نا تمام

  22. سلام به خواننده محبوب و دوست داشتنی «سياوش قميشي» و همچنين خوانندگان اين متن.از طرف محسن و رضا دو تن از هواداران تو در آبادان.

  23. سياوش جان .
    از توصيف تو معذورم که کار من نيست واقعاْ عاشقتم . حاضرم برای رسيدن به تو هر کاری بکنم . تا فقط يکبار از نزديک ببينمت . به خدا که بی نظيری . بی همتا . زندگی ام تنها با بودن تو معنا می گيره . برای خودم با وجود مجازی ات دنيايی دارم . ديوانه وار دوستت دارم . همين

  24. سلام خيلی حالشو برديم البومت اخرش بود به اميد روزي که تو ایران ببینمت

  25. سلام سیاوش خیلی دوستت دارم
    امیدوارم هرجاکه هستی موفق باشی
    تقدیم به تو
    دلم غمگین من تنها واین خانه
    میان غصه های من ندارد ذره ای جایی
    دلم میگیرد امشب می ستاید با تو بودن را

  26. سلام آقا سياوش ما چاکرتيم و خاک زير پاتيم
    ميميريم برات و…………………. .
    خيلی آقا آلبومت باحال بود داشتيم ميمرديم
    ولی خدا خواست نمرديم.
    حالا هر جور تو راحتی اگه مي خوای برات بميريم
    با اجازه سياووش جون و دوست دارانش.
    nader3sooot2003=بهروز

  27. سلام اقا سیامش
    آلبوم جریرت خیلی با حاله
    اگه میشه سرورهای قبلیتون رو توی سایت بذارین
    مرسی

  28. سلام به خاننده محبوب خودم سیاوش قمیشی. سیاوش جان من عاشق دوختری
    هستم. دقیقا یک سال است
    او به من محل نمیگزارد
    اسم او سحر است او حمسایه رو به رویی
    ما است تو خیابون به من فحش میدهد
    من خیلی دارم عذاب میکشم
    تو را به خدا قسم میدهم یک اهنگ برای
    من بخوان. سیاوش جان حتما برای من اهنگ
    بخان و یک ایمیل برایم بفرست و ایمیل خودت را برایم بفرست چون میخاهم با تو درد دل کنم
    خدانگهدار.

  29. سلام به خاننده محبوب خودم سیاوش قمیشی. سیاوش جان من عاشق دوختری
    هستم. دقیقا یک سال است
    او به من محل نمیگزارد
    اسم او سحر است او حمسایه رو به رویی
    ما است تو خیابون به من فحش میدهد
    من خیلی دارم عذاب میکشم
    تو را به خدا قسم میدهم یک اهنگ برای
    من بخوان. سیاوش جان حتما برای من اهنگ
    بخان و یک ایمیل برایم بفرست و ایمیل خودت را برایم بفرست چون میخاهم با تو درد دل کنم
    خدانگهدار.
    EMAIL : NASSER_SARHANGI@YAHOO.COM
    nasserkhalafmax@yahoo.com

  30. سياوش جان
    می دانی دنيای منی . ديوانه وار می پرستمت . تا مرز جنون . وای با ما چه کردی . می دونی عزيزم تنها آرزوی من . ديدن تو از نزديک است . به خدا تا به حال تو زندگی ام هيچ کس رو مثل تو دوست نداشتم می دونی من تنها با عکس ها و صدايت زندگی می کنم . اين را بدان اگه يک رو ز به مرگم هم شده می آيم و می بينمت .
    دوستت دارم . ۱۸ ساله از تهران ـ ايران

  31. من از آقای قمیشی ترانه های زیادی نشنیده ام ولی به تازگی سه تا از آهنگ های ایشون رو دانلود کردن و واقعا از شنیدن آنها لذت می برم

  32. سلام به نمود دلهای عاشق
    سیاوش قمیشی
    دو سال پیش بود که ترانه ی جزیره رو شنیدم
    یادم اینقدر به دلم نشست که دیگه از همون-
    -روز شدم عاشق سیاوش و ترانه هاش.
    حالا هر روز که می گذره ایمانم به این عشق
    قویتر میشه .به هر حال من از اونایی نیستم
    که فقط با دو آلبوم آخر شما ، شدن سیاوشی و سیاوش خون!
    می دونم که مقدور نیست ولی خیلی دوست دارم ارتباط نزدیکی با شما داشته باشم منتظر جوابم.این بیت تقدیم به تو ای دل داده
    سلمان فدا کند جان گر او کند اشارت
    دنیا بگفت با او ، رو تو که من بر آنم
    سلمان زیوری
    email : salmanzivari@hotmail.com

  33. آلبوم جديد جالب بود ولی بهتر بود همون رويه سابق رو در پيش می گرفتيد
    ولی باز هم دوستت دارم
    دوستدار شما بابک
    چاکريم

  34. سلام من واقعا بعضي از آههنگاي سياوش قميشي دوست دارم با اين كه كلا علاقه اي به ترانه ندارم اكثرا يه جور ابتذاله من آهنگ و شعراي آقاي قميشي براي اين دوست دارم كه يه پيامي از يه دل سوخته و عاشق توش هست يه جور عرفاني حالا واقعيت داره يا از سر تظاهر هست فوق العاده تا ثير گذار و موندگاره اميدوارم ريا نكنيم

  35. سیاوش قربون اون صدات من برم جان هر چی سیاوشیه یک امیل بزن خیلی خیلی کوجیکتم من عاشق ساوشم و…

  36. سلام سیاووش جان
    من در کنار یکی از بهترین دوستانم محمد رضا شهبانی نوری (هنریشه فیلمهای درخت گلابی و عشق طاهر و سریال فکر پلید ) هسم .
    با یاد و خاطره تو که هیچ گاه ما را تنها نگذاشت زندگی می کنیم .
    به حق مرد بزرگی هستی که وصف تو در کلام نمی گنجد .
    همیشه در قلب مایی .

  37. من هميشه تنها بودم
    نه
    يکی هميشه با من بوده
    کسی که حرف دلم رو زده
    کسی که برام عزيزه
    و هميشه دوستش دارم
    نسبت به اون تعصب دارم
    و اون کسی جز سياوش من نيست
    منم روی زمين تنها ترين خاک خدا

  38. از هنرمند عزیز و شایسته ایرانی و هموطن عزیزم که تنها و غریب و بی کس در دیار ینگه دنیا با سروده های خود مارا به نشاط وا میدارد تشکر میکنم

  39. از هنرمند عزیز و شایسته ایرانی و هموطن عزیزم که تنها و غریب و بی کس در دیار ینگه دنیا با سروده های خود مارا به نشاط وا میدارد تشکر میکنم

  40. سیاوش خان عزیز ملیکای سه ساله من با شنیدن بعضی از آهنگهای شما به فکر فرو میرود نمیدانم در بتن آهنگ های شما چه نهفته که این کودک سه ساله را اینچنین به اعماق خود فرو میبرد دوستار شما وحید پدر ملیکا

  41. با سلام خدمت اقای سیاوش من الان دارم یکی از اهنگهای جالب شما را گوش میدم
    راستی چرا به شما سیاوش میگن
    عشقهایی کز پی رنگی بود عشق نبود عاقبت ننگی بود
    دوستدار خودم حمید اخانی دبیر اموزش پرورش اراک شهر سنجان
    راستی اقا سیاوش سیزده بدر بیا کلاله وسلاله سنجان

  42. سلام
    واييييييييييييييييييييييييييييی
    نميدونم چی بگم
    ولی من عاشق سياوشم
    يه عاشق واقعی
    الهی قربون اون صذای عاشقونت
    که اشک ادمو در مياره
    فدات بشم عزيزه دلم

  43. سياوش جون سلام خيلی دوستت دارم من از ۲ سال پيش بود که عاشق آهنگات شدم منی که اصلا به موسيقی پاپ علاقه ای نداشتم با شنيدن آهنگات نه تنها عاشق تو بلکه عاشق موسيقی شدم و بدون که اين عشق رو مديون تو هستم وتا آخرين لحظه از زندگيم فراموشت نميکنم
    راستی خيلی دوست دارم جوابم رو به آدرس ايميلم بفرستی
    در آخر خيلی دوستت دارم
    m84_hamidi@yahoo.com

  44. گوش کردن به آهنگ های سیاوش ادمو می بره توی یه عالم دیگه……..
    سیاوش جان شما دوست داشتنی ترین خواننده و آهنگ سازی هستی که من دیدم…….
    از صمیم قلب دوستت دارم…….زنده باشی عزیز….تاهمیشه بمان
    ….
    راستش نمیتونم احساسم رو نسبت به شما بگم…….
    دوستت داریم همیشه

  45. با سلام خدمت طرفداران سیاوش این البوم سیاوشم الیه مثل البوم های قبلی ولی نمیدونم سایت یه خواننده ی به این به حالی واسه چی ایقدر کم مطلب داره یه یه عکس خوب از سیاوش می خوام

  46. سلام به تنها امید زندکیم
    با تو جون می گیرم با تو میمیرم
    دوست دارم اندازه ی ترانه ی حادثه
    منتظرت هستم
    خداحافظ

  47. سلام.خدمت بابا سياوشم
    اب تو جون می گيرم
    با تو ميميرم
    دوست دارم اندازه ی حادثه
    منتظرت هستم
    خداحافظوتنها امیدم

  48. اقا سياوش اگه بدوني من وبرادرم چقدر شمارو دوست داريم.يعني برادرم از بس كه شما رو دوست داره شعرايي نوشته و درمدت كوتاهي ويا شايد همين امروز براي شما خاهد فرستاد عاشق شما ماجد

  49. به نام بخشنده بزرگ داور بر حق به نام خداوند ايثار و انصاف
    با سلام و عرض احترام خدمت استاد گرامي آقاي قميشي اميدوارم روزها به كامتان باشد.من جواني ۲۰ ساله و ايراني عرب زبان هستم كه در اهواز به دنيا آمدم و هم اينك درخرمشهر زندگي را سپري ميكنم.
    بنده از بچگي با صداي شما آشنا شدم و تا امروز از شندين صداي گرم شما لذت مي برم و هميشه سعي ميكنم با تمام دقت و تعمق به آهنگهاي شما فكر كنم و خوشبختانه اكثر مواقع به نتايج مطلوبي دست پيدا ميكنم.
    يكي از آرزوهاي بزرگ و قلبي من اين است كه يك روز شما را از نزديك ملاقات كنم و نه از پشت شيشه.
    به اميد آن روز…
    اين دو قطه شعر را كه از بنده حقير است به شما هديه مي كنم اميدوارم بپذيريد و خوشحال شويد.
    ——————————————————-
    ساقي روح
    اي انس بي همتاي جان
    اي عشق بي جا و مكان
    شروع هر قصه تويي
    آغاز هر تير و كمان
    وجود هر ذره نور
    طلوع علت جهان
    لطفي كن اي ساقي روح
    به اين همه تشنه لبان
    سرود من نثار تو
    اي نعمت كون و زمان
    ——————————————————–
    بي صبري
    لحظه لحظه با تو بودم از كنار تو شكفتم
    تكه تكه از وجودت درداي قلبمو بردم
    وقتي كه صداي پاكت رد شد از كنار قلبم
    ذره ذره از دل من پر شد از معناي مبرم
    حالا با اين همه ديوار ما شديم تنهاي قصه
    توي لحظه هاي غربت برديم از زمونه غصه
    ديگه اين دل شكسته توي اين سكوت خسته
    لب ساحل وجودت روي بي صبري نشسته

  50. سياوش جان من علي هستم از اصفهان
    فققققققققققققققققققققققققققققققط
    صداي شما است كه به ما آرامش ميدهد

  51. فقط بگم صدات خيلی باحاله
    اگه تونستی يک ايميل بزن
    من یکی از بچه های باحال ایرانم
    صدامم بدک نیست
    ممکنه یه روزی به تو برسم
    خیلی باحالی

  52. خيلی دست دارم سياوش
    مثل تو پيدا نمی شه تو رو می خوام هميشه…
    هميشه پاينده باشی

  53. این رو می تونم بگم که سیاوش پر طرفدارترین خواننده ایران است و همین برای من بس

  54. حرف نداری سياوش جان
    اميدوارم هميشه زنده باشی و هر ساله آلبومی بهتراز سال قبل بدهی تا چشم همه دشمنان دراد.
    از راه دور می بوسمت
    لطفا اسم البوم ۸۳ سیاوش را بنوئسید
    سياوش جان ترانه های غمگينت رو فراموش نکن .
    جواب به گورخر بالايی
    الو هوی سامان خودت تو آينه ديدی شبيه مرده متحرکی کرخر در مورد سياوش حرف نزن که تحرکت از ت ميگيرم.

  55. فقط ميدونم تو با ما فرق داری چون خيليا رو ميبينم که ميخوان شما باشن مثل اين يارو کبيری که کل آلبومش فقط به خاطر کارهای بی مانند شما تو بازار فروش ميره البته با اين کارش چيزی از محبوبيت کم نکرده بلکه با این کارش نشون داد که هیچکه مثل خودت نمیشه قد یه دنيا آرزو داره شما باشه و اینو باید بدونه که باید خودش باشه !!!
    فدایت
    احمدوروجک
    تقدیم به تو
    *******************************
    قصه من و سکوتت
    قصه جنون و مرگه
    توی بيداری جاده
    تن تو اسير درده
    صدای گرم و لطيفت ، ميتونه معجزه باشه
    برای قلب ضعيفی ، که تو لحظه های مرگه
    بهارنرم صداتو ، برای هميشه ميخوام
    من همونم
    يه درختی،که تو خواب شاخ و برگه
    نوای بينوای من
    عزيز بی صدای من
    چيزی بگو آتش بزن
    تن من اگرچه سرده
    توی بغض و نگرونی
    نا اميدی
    بی زبونی
    زندگی برای من
    پر لحظه های مرگه
    http://ahmad4u.Tk

  56. سلام .
    من سياوش و خيلی دوسش دارم . سیاوش آهنگ ساز قدریه ولی دوست داشتم که سیاوش دوباره بره به سراغه اون ترانه سراهای قبلیه خودش . مسعود فردمنش . ايرج جنتی عطايی و… . که به نظر من خيلی خيلی از يغما گلرويی بهترن . يغما هم خوب هست ؟ ولی تواندازه های سياوش نيست. شعر های حادثه و قصه گل و تگرگ و تاک و … کجا حالا شعرای پرسه . عسل بانو . ميلاد کجا .ولی سياوش بهترينه در هر حال و خواهد موند . راستی من دو تا ايميل گيرم اومده ولی نمودنم واسه خوده سياوشه يا نه : siavashghomayshi@siavashghomayshi.com
    و
    info@siavashghomayshi.com
    البته احتمالش خيلی زياده .
    البته من تو آلبوم جدید سیاوش لعنت و با ترانه زارع ( نفس بکش ) رو به بقیه ترجیح می دم .
    ببخشید که سرتونو درد آوردم .
    با تو حکايتی دگر اين دل ما به سر کند

  57. راستی اونجاراييکه من خبر دارم سياوش آلبوم سال بعد خود شو می خواد به سبک حکايت بيرون بده .البته بگم مطمئن نيستم
    تازه شايد آلبومش بی کلام باشه و لی اونجاراييکه يغما گلرويی می گفت – ترانه شاعر – رو که شعر جديدش هست واسه سياوش فرستاده

  58. سياوش عزيزم صدای تو تنها صدای آرامش بخش زندگی من است با تمام مشکلاتی که دارم وقتی ترانه های تو را گوش می دهم ديگر در اين دنيا زندگی نميکنم تو با احساس ترين و بهترين خواننده با صدايی رويايی برای من هستی دوستت دارم و اميداوارم سالهای زيادی زنده باشی و من از ترانه هايت لذت ببرم .تو شاهکار خلقت خدایی . دوستت دارم.

  59. باسلام:سیاوش جان ترانه هایت وآهنگهایت راخیلی دوست دارم موقع خواب به من آرامش میدهد طرفدارصدای گرم شما آمنه افشارافشین

  60. سياوش اندازه تموم عالم دوستت دارم خيلی با حالی فقط دوستت دارم خواهش می کنم برام جواب بفرست.سعيد از تبريز

  61. به نظر من سياوش قميشی بهترين خواننده و آهنگساز ايرانی است. بهتريم آلبومش هم بی سرزمين تر از باد- دوست دارم سياوش اميدوارم ۱۰۰ سال ديگه هم بخونی و بسازی

  62. سلام سیاوش جان
    ما بروبچه های دانشگاه آزاد بندرعباس هستیم
    سیاوش جان داریمت

  63. برای بار اول که صداش رو شنیدم هنوز یادم هست . حس غریبی بود .مثل زنگ زدن گوشم .انگار خبری جدید داره برام میاره .کاش میدونستی چقدر حرف دلم رو میزنی. وقتی میخوام چیزی بنویسم به یاد شعرای تو دیگه قلمم بند میاد ….

  64. اهنكهايت بسيار زيباست ولي زياد يه بيت را تكرار مي كني و “ش” هايت تو ذوق مي زنه

  65. اهنكهايت بسيار زيباست ولي زياد يه بيت را تكرار مي كني و “ش” هايت تو ذوق مي زنه

  66. سلام بر آقای قميشی
    اميدوارم هميشه زنده باشيد و برای ما بخوايد
    خواهان هميشگی شما
    امير

  67. ميدونی اگه خدای نکرده سياوش بميره هيشکی نميتونه مثل اون اونقدر اهنگاش با محتوا باشه اميد وارم که هميشه زنده باشن حد اقل تا زمانی که من زنده هستم! يا بيشتر از من!

  68. سلام بر عشق
    با سلام خدمت آقا سیاوش من دختری ۲۱ ساله هستم و عاشق صدای شما
    لطفا برای من آهنگ و عکس بفرستید و در ضمن دوست دارم بدانم آهنگهای شما را چه کسی می گوید

  69. سلام
    مرسی از سايت خوب شما لطفا اگه ميشه آهنگ عسل بانو آقای قميشی رو به اين ايميل بفرستيد

  70. سلام بر آقای قمیشی
    من هر وقت که صدای شما را می‌شنوم بسیار شاد می‌شوم!
    امیدوارم که سال‌ها زنده باشید.
    به امید موفقیت روزافزون شما.

  71. سیاوش جون قشنگ میخونی ولی ۱۰۰ سال دیگه هم به سعید شایسته نمیرسی
    ناراحت نشو اهنگهی توهم قشنگه

  72. اقای قميشی من ۱۰ ساله گيتار ميزنم ۱۹ سالمم هستش بچه پايين شهرم هستم.۳۱۰۳۶۱۲ اينم تلفن منه

  73. سلام خدمت آقای قمیشی عزیز
    امیدوارم صد سال زنده باشی و هیچ وقت از پیش دوست دارانت نری .
    عاشق صدات و آهنگاتم و تو رو با هیچ کدوم از همکارات مقایسه نمی کنم چون تو تکی .
    دوستدارت رضا

  74. سلام آقای قمیشی
    شما بسیار زیبا میخونید
    تا۱۰۰۰ سال دیگه هم هیچکی به پای شما نمیرسه
    دوستدارتون پونه از شاهین شهر

پاسخی بگذارید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.